niedziela, 12 maja 2013

Dowsett: niech to będzie wiadomość dla wszystkich chorych

Zwycięzca etapu indywidualnej jazdy na czas Alex Dowsett (Movistar) ma nadzieję, że jego zwycięstwo pokaże innym chorym, że mogą swobodnie uprawiać sport. Brytyjczyk jest chory na hemofilę.


"Gdyby nie choroba, pewnie nie byłoby mnie tutaj. Po diagnozie lekarz powiedział mi, że jeśli mam uprawiać jakiś sport to najlepiej pływanie. Kochałem to i spędzałem godziny w basenie jako dzieciak. Przypuszczam, że dzięki temu jestem teraz szybkim kolarzem. Chorzy nie powinni zamykać się w kokonach" - powiedział na konferencji prasowej Brytyjczyk.

"Oczywiście, kiedy mam wypadek, muszę uważać i szybko reagować, ale nie jest to aż tak wymagające" - dodał.

Niektórych zaskoczyło przejście Dowsetta do Movistar z Team Sky, które wydaje się idealnym miejscem dla Brytyjczyków. A zwłaszcza dla czasowców. Odniósł się do tego sam zawodnik: "W Sky czułem się jak w domu, ale nie startowałem w znaczących wyścigach. W Movistar z marszu wystawiany byłem w znaczących wyścigach".

Movistar zresztą też słynie z niezłej jazdy na czas. Jako drużyna. Pokazali to chociażby w czasie otwierającego etapu Vuelta a Espana w sezonie 2012. Oby Dowsett dalej spisywał się tak dobrze. Obecnie największym jego sukcesem jest mistrzostwo Wielkiej Brytanii w jeździe na czas. Dwukrotnym.

Etykiety: , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna