środa, 1 września 2010

Triumf Gilberta

Philippe Gilbert (Omega Pharma-Lotto) uciekł na ostatnich metrach i wygrał 3. Etap Vuelta a Espana. Dzięki tej akcji został liderem wyścigu.


Za Belgiem ruszyło kilku kolarzy. Ale żaden nie zdołał go dogonić i wyprzedzić. Drugie miejsce zajął Joaquin Rodriguez (Katusha), a trzeci Igor Anton (Euskaltel-Euskadi).

Klasyfikacja generalna uległa sporym zmianom. Drugi na mecie etapu Rodriguez zajmuje analogiczne miejsce w klasyfikacji całego wyścigu, a trzeci jest Constantine Sivtsov (Columbia-HTC). Dotychczasowy lider wyścigu Mark Cavendish (Columbia-HTC) ukończył etap na 142. Miejscu ze stratą ponad 25 minut.

„Etap był naprawdę ciężki. W pewnym momencie traciłem do prowadzącej grupy około 30 sekund, ale nie spanikowałem, ponieważ czułem się dobrze. Poza tym dosyć dokładnie przestudiowałem profil trasy i wiedziałem, że jestem w stanie szybko nadrobić stracony dystans. Bardzo pomogli mi moi koledzy z zespołu, którzy przed decydującym wzniesieniem ustawili mnie na czele grupy. Przyśpieszyłem 600 metrów przed linią mety. Znałem dokładnie wszystkie zakręty, więc nikt nie był w stanie mnie wyprzedzić” – powiedział Gilbert.

Faworyci do końcowego triumfu dojeżdżali na metę kilkanaście sekund za Belgiem. Maciej Paterski (Liquigas) zajął 59. miejsce tracąc 1:23 min. W klasyfikacji generalnej jest 48.

Etykiety: , , , , , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna