piątek, 17 grudnia 2010

Armstrong zwiększa zyski

Powrot Lance’a Armstronga do kolarstwa w 2009 roku i jego pojedynek z Alberto Contadorem w czasie Tour de France pozwolił osiągnąć organizatorom większe zyski od planowanych.


Amaury Sport Organisation (ASO) bardzo często miało niełatwe relacje z Lancem Armstrongiem, ale dzięki udziałowi Amerykanina w Tour de France, główni sponsorzy przedłużyli swoje umowy. Kontrakty ze Skodą, Orange i pozostałymi firmami podniosły przychody ASO o 32 mln dolarów.

Informację tę podała agencja Bloomberg, która dotarła do sprawozdania finansowego ASO. Okazało się, że przychody organizacji ze wszystkich zawodów wyniosły w 2009 roku blisko 200 mln dolarów i były o 20% większe niż rok wcześniej. Z kolei liczba widzów śledzących transmisje z Tour de France 2009 była aż o 10% większa niż w czasie poprzedniej edycji.

Ciekawe dane dotyczą pojawiających się w czasie TdF samochodów. W czasie edycji francuskiego wyścigu wokół peletonu znajduje się 160 samochodów reprezentujących 33 marki. Opłata za jeden samochód waha się między 200.000 a 500.000 euro.

Tour de France jest transmitowany przez 121 kanałów telewizji do 186 krajów.

Etykiety: , , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna