Armstrong zwiększa zyski
Powrot Lance’a Armstronga do kolarstwa w 2009 roku i jego pojedynek z Alberto Contadorem w czasie Tour de France pozwolił osiągnąć organizatorom większe zyski od planowanych.
Amaury Sport Organisation (ASO) bardzo często miało niełatwe relacje z Lancem Armstrongiem, ale dzięki udziałowi Amerykanina w Tour de France, główni sponsorzy przedłużyli swoje umowy. Kontrakty ze Skodą, Orange i pozostałymi firmami podniosły przychody ASO o 32 mln dolarów.
Informację tę podała agencja Bloomberg, która dotarła do sprawozdania finansowego ASO. Okazało się, że przychody organizacji ze wszystkich zawodów wyniosły w 2009 roku blisko 200 mln dolarów i były o 20% większe niż rok wcześniej. Z kolei liczba widzów śledzących transmisje z Tour de France 2009 była aż o 10% większa niż w czasie poprzedniej edycji.
Ciekawe dane dotyczą pojawiających się w czasie TdF samochodów. W czasie edycji francuskiego wyścigu wokół peletonu znajduje się 160 samochodów reprezentujących 33 marki. Opłata za jeden samochód waha się między 200.000 a 500.000 euro.
Tour de France jest transmitowany przez 121 kanałów telewizji do 186 krajów.
Etykiety: armstrong, aso, contador, tour de france
Komentarze (0):
Prześlij komentarz
Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]
<< Strona główna