wtorek, 5 października 2010

Francuzi odchodzą z Team Sky

Sylvain Calzati (na zdj.) i Nicolas Portal potwierdzili, że w sezonie 2011 nie będą występowali w Team Sky.


Calzati powiedział, że będzie występował z małym francuskim zespołem Bretagne-Schuller. Z kolei Portal nie podpisał jeszcze kontraktu z żadną drużyną. Rozważa zakończenie kariery i rozpoczęcie pracy jako dyrektor sportowy.

Calzati stracił pierwszą część sezonu z powodu ataku wirusa i przejechał jedynie 49 dni wyścigowych. Nie wiele więcej ma na koncie Portal (54 dni), który miał z kolei problemy z sercem. Kolarze entuzjastycznie podchodzili do jazdy w barwach Team Sky na początku sezonu. Po kilku miesiącach drastycznie zmienili zdanie. Potwierdza to wywiad dla L’Equipe.

„Kolarstwo polega na jeździe na rowerze. Kiedy nauka wkracza do niego za bardzo, mięsnie przestają mieć znaczenie. A przecież najważniejsze powinny być treningi” – powiedział, niezbyt składnie, Calzati i dodał: „Nie miałem żadnego sygnału co do mojej przyszłości, od kiedy nie zostałem wybrany do kadry na Tour de France. Nawet do dzisiaj nikt nie powiedział mi, że jestem niepotrzebny”.

Team Sky pozyskał do tej pory trzech zawodników: Rigoberto Urana, Xabiera Zandio i Alexa Dowsetta. Kolejne wzmocnienia powinniśmy poznać w najbliższych tygodniach. Kadra Team Sky powinna liczyć blisko 30 zawodników.

Etykiety: , , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna