wtorek, 30 kwietnia 2013

Petacchi odchodzi

Alessandro Petacchi zakończył karierę po 18. latach zawodowej kariery.


Swoją decyzję ogłosił w specjalnym oświadczeniu opublikowanym na stronie Lampre-Merida: "Czuję, że przyszedł czas na nowe projekty".

I dalej: "Moja kariera jest pełna satysfakcjonujących i ważnych zwycięstw. Odniosłem ich 200. Przyszedł czas na poświęcenie czasu mojej rodzinie".

Petacchi został profesjonalistą w 1996 roku w zespole Scrigno. cztery lata później przeszedł do Fassa Bortolo, a kolejnymi koszulkami które zakładał były te drużyn Milram, LPR Brakes-Ballan i Lampre-Farnese Vini.

Punktem przełomowym był sezon 2003, kiedy wygrał aż sześć etapów Giro d'Italia, cztery Tour de France i pięć Vuelta a Espana. Do jego największych osiągnięć należy także rekord w liczbie wygranych etapów w Giro d'Italia - 9 w 2004 roku.

Petacchi ma na swoim koncie także zwycięstwo Milan - Sanremo w sezonie 2005 zielona koszulka Tour de France w 2010 roku.

Włoch był bardzo mocnym sprinterem, ale w przeciwieństwie do innych specjalistów w tej dziedzinie był raczej spokojny i zdystansowany. Nie lubił belgijskich wyścigów klasycznych, w szczególności Paryż - Roubaix.

"Chciałem pożegnać wszystkich fanów kolarstwa. Nie wykluczam, że kiedyś wrócę do świata, dzięki któremu osiągnąłem i przeżyłem tak wiele. Mam nadzieję, że będę mógł dzielić się doświadczeniem z młodymi kolarzami"- dodał na koniec Alessandro Petacchi.

Etykiety: , , , , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna